Дорожный контроль | ФОРУМ - ГАИ - ВИДЕО - ФОТО
https://roadcontrol.org.ua/forum/

Оправдание авакова по назначению Деевой
https://roadcontrol.org.ua/forum/viewtopic.php?f=21&t=44040
Страница 3 из 4

Автор:  aphalin [ 26 янв 2017, 11:12 ]
Заголовок сообщения:  Re: Оправдание авакова по назначению Деевой

Sergiy писал(а):

И ведь ни один сцуко из "серьезно осуждающих", даже не удосужился посмотреть на директиву ЕС, на которую ссылалась Деева: 2008/68/EC. Наверное всех в google забанили. Но зато возмущений - выше крыши. Речь шла о перевозке опасных грузов, и эта директива именно о них.
Или вы безграмотная биомасса, которой нужно все "разжавать и в клюв положить", т.к. никакой другой язык кроме украинского недоступен, либо просто звездуны-просыратели времни.
Небіомаса так і не зрозуміла, що скріни не стосувалися один одного?

Sergiy писал(а):
may,- звездочет хренов,- ты хоть ссылку открыл после того, как тебя мордой в нее ткнули ? А прочитал ?
Если прочитал, и даже хоть что-то понял, а не "звезданул с потолка", в надежде что "и так прокатит" ?
Если понял, может признаешь, что именно по этому вопросу, наезд на Дееву не имеет оснований ?

Типово ольгинський прийом - дати іноземну ссилку на многабукав в надії, що ніхто не вчитається.
Де там про перевірку знань?
Сообщение, не относящиеся к теме
3. The renewal of driving licences when their administrative validity expires shall be subject to:

(a)


continuing compliance with the minimum standards of physical and mental fitness for driving set out in Annex III for driving licences in categories C, CE, C1, C1E, D, DE, D1, D1E; and

(b)


normal residence in the territory of the Member State issuing the licence, or evidence that applicants have been studying there for at least six months.

Member States may, when renewing driving licences in categories AM, A, A1, A2, B, B1 and BE, require an examination applying the minimum standards of physical and mental fitness for driving set out in Annex III.

Відкриваємо аннекс 3
Сообщение, не относящиеся к теме
ANNEX III

MINIMUM STANDARDS OF PHYSICAL AND MENTAL FITNESS FOR DRIVING A POWER-DRIVEN VEHICLE

DEFINITIONS

1.


For the purpose of this Annex, drivers are classified in two groups:

1.1.


Group 1:

drivers of vehicles of categories A, A1, A2, AM, B, B1 and BE.

1.2.


Group 2:

drivers of vehicles of categories C, CE, C1, C1E, D, DE, D1 and D1E.

1.3.


National legislation may provide for the provisions set out in this Annex for Group 2 drivers to apply to drivers of Category B vehicles using their driving licence for professional purposes (taxis, ambulances, etc.).

2.


Similarly, applicants for a first driving licence or for the renewal of a driving licence are classified in the group to which they will belong once the licence has been issued or renewed.

MEDICAL EXAMINATIONS

3.


Group 1:

Applicants shall be required to undergo a medical examination if it becomes apparent, when the necessary formalities are being completed or during the tests which they have to undergo prior to obtaining a driving licence, that they have one or more of the medical disabilities mentioned in this Annex.

4.


Group 2:

Applicants shall undergo medical examinations before a driving licence is first issued to them and thereafter drivers shall be checked in accordance with the national system in place in the Member State of normal residence whenever their driving licence is renewed

5.


The standards set by Member States for the issue or any subsequent renewal of driving licences may be stricter than those set out in this Annex.

SIGHT

6.


All applicants for a driving licence shall undergo an appropriate investigation to ensure that they have adequate visual acuity for driving power-driven vehicles. Where there is reason to doubt that the applicant's vision is adequate, he shall be examined by a competent medical authority. At this examination attention shall be paid the following in particular: visual acuity, field of vision, twilight vision and progressive eye diseases.

For the purpose of this Annex, intra-ocular lenses shall not be considered corrective lenses.

Group 1:

6.1.


Applicants for a driving licence or for the renewal of such a licence shall have a binocular visual acuity, with corrective lenses if necessary, of at least 0,5 when using both eyes together. Driving licences shall not be issued or renewed if, during the medical examination, it is shown that the horizontal field of vision is less than 120o o, apart from exceptional cases duly justified by a favourable medical opinion and a positive practical test, or that the person concerned suffers from any other eye condition that would compromise safe driving. When a progressive eye disease is detected or declared, driving licences may be issued or renewed subject to the applicant undergoing regular examination by a competent medical authority.

6.2.


Applicants for a driving licence, or for the renewal of such a licence, who have total functional loss of vision in one eye or who use only one eye (e.g. in the case of diplopia) must have a visual acuity of at least 0,6, with corrective lenses if necessary. The competent medical authority must certify that this condition of monocular vision has existed sufficiently long to allow adaptation and that the field of vision in this eye is normal.

Group 2:

6.3.


Applicants for a driving licence or for the renewal of such a licence must have a visual acuity, with corrective lenses if necessary, of at least 0,8 in the better eye and at least 0,5 in the worse eye. If corrective lenses are used to attain the values of 0,8 and 0,5, the uncorrected acuity in each eye must reach 0,05, or else the minimum acuity (0,8 and 0,5) must be achieved either by correction by means of glasses with a power not exceeding plus or minus 8 dioptres or with the aid of contact lenses (uncorrected vision = 0,05). The correction must be well tolerated. Driving licences shall not be issued to or renewed for applications or drivers without a normal binocular field of vision or suffering from diplopia.

HEARING

7.


Driving licences may be issued to or renewed for applicants or drivers in Group 2 subject to the opinion of the competent medical authorities; particular account will be taken in medical examinations of the scope for compensation.

PERSONS WITH A LOCOMOTOR DISABILITY

8.


Driving licences shall not be issued to or renewed for applicants or drivers suffering from complaints or abnormalities of the locomotor system which make it dangerous to drive a power-driven vehicle.

Group 1:

8.1.


Driving licences subject to certain restrictions, if necessary, may be issued to physically disabled applicants or drivers following the issuing of an opinion by a competent medical authority. This opinion must be based on a medical assessment of the complaint or abnormality in question and, where necessary, on a practical test. It must also indicate what type of modification to the vehicle is required and whether the driver needs to be fitted with an orthopaedic device, insofar as the test of skills and behaviour demonstrates that with such a device driving would not to be dangerous.

8.2.


Driving licences may be issued to or renewed for any applicant suffering from a progressive complaint on condition that the disabled person is regularly examined to check that the person is still capable of driving the vehicle completely safely.

Where the disability is static, driving licences may be issued or renewed without the applicant being subject to regular medical examination.

Group 2:

8.3.


The competent medical authority shall give due consideration to the additional risks and dangers involved in the driving of vehicles covered by the definition of this group.

CARDIOVASCULAR DISEASES

9.


Any disease capable of exposing an applicant for a first licence or a driver applying for renewal to a sudden failure of the cardiovascular system such that there is a sudden impairment of the cerebral functions constitutes a danger to road safety.

Group 1:

9.1.


Driving licences will not to be issued to, or renewed for, applicants or drivers with serious arrhythmia.

9.2.


Driving licences may be issued to, or renewed for, applicants or drivers wearing a pacemaker subject to authorised medical opinion and regular medical check-ups.

9.3.


The question of whether to issue or renew a licence for applicants or drivers suffering from abnormal arterial blood pressure shall be assessed with reference to the other results of the examination, any associated complications and the danger they might constitute for road safety.

9.4.


Generally speaking, a driving licence shall not be issued to or renewed for applicants or drivers suffering from angina during rest or emotion. The issuing or renewal of a driving licence to any applicant or driver having suffered myocardial infarction shall be subject to authorised medical opinion and, if necessary, regular medical check-ups.

Group 2:

9.5.


The competent medical authority shall give due consideration to the additional risks and dangers involved in the driving of vehicles covered by the definition of this group.

DIABETES MELLITUS

10.


Driving licences may be issued to, or renewed for, applicants or drivers suffering from diabetes mellitus, subject to authorised medical opinion and regular medical check-ups appropriate to each case.

Group 2:

10.1.


Only in very exceptional cases may driving licences be issued to, or renewed for, applicants or drivers in this group suffering from diabetes mellitus and requiring insulin treatment, and then only where duly justified by authorised medical opinion and subject to regular medical check-ups.

NEUROLOGICAL DISEASES

11.


Driving licences shall not be issued to, or renewed for, applicants or drivers suffering from a serious neurological disease, unless the application is supported by authorised medical opinion.

Neurological disturbances associated with diseases or surgical intervention affecting the central or peripheral nervous system, which lead to sensory or motor deficiencies and affect balance and coordination, must accordingly be taken into account in relation to their functional effects and the risks of progression. In such cases, the issue or renewal of the licence may be subject to periodic assessment in the event of risk of deterioration.

12.


Epileptic seizures or other sudden disturbances of the state of consciousness constitute a serious danger to road safety if they occur in a person driving a power-driven vehicle.

Group 1:

12.1.


A licence may be issued or renewed subject to an examination by a competent medical authority and to regular medical check-ups. The authority shall decide on the state of the epilepsy or other disturbances of consciousness, its clinical form and progress (no seizure in the last two years, for example), the treatment received and the results thereof.

Group 2:

12.2.


Driving licences shall not be issued to or renewed for applicants or drivers suffering or liable to suffer from epileptic seizures or other sudden disturbances of the state of consciousness.

MENTAL DISORDERS

Group 1:

13.1.


Driving licences shall not be issued to, or renewed for, applicants or drivers who suffer from:




severe mental disturbance, whether congenital or due to disease, trauma or neurosurgical operations,




severe mental retardation,




severe behavioural problems due to ageing; or personality defects leading to seriously impaired judgment, behaviour or adaptability,

unless their application is supported by authorised medical opinion and, if necessary, subject to regular medical check-ups.

Group 2:

13.2.


The competent medical authority shall give due consideration to the additional risks and dangers involved in the driving of vehicles covered by the definition of this group.

ALCOHOL

14.


Alcohol consumption constitutes a major danger to road safety. In view of the scale of the problem, the medical profession must be very vigilant.

Group 1:

14.1.


Driving licences shall not be issued to, or renewed for, applicants or drivers who are dependent on alcohol or unable to refrain from drinking and driving.

After a proven period of abstinence and subject to authorised medical opinion and regular medical check-ups, driving licences may be issued to, or renewed for, applicant or drivers who have in the past been dependent on alcohol.

Group 2:

14.2.


The competent medical authority shall give due consideration to the additional risks and dangers involved in the driving of vehicles covered by the definition of this group.

DRUGS AND MEDICINAL PRODUCTS

15.


Abuse:

Driving licences shall not be issued to or renewed for applicants or drivers who are dependent on psychotropic substances or who are not dependent on such substances but regularly abuse them, whatever category of licence is requested.

Regular use:

Group 1:

15.1.


Driving licences shall not be issued to, or renewed for, applicants or drivers who regularly use psychotropic substances, in whatever form, which can hamper the ability to drive safely where the quantities absorbed are such as to have an adverse effect on driving. This shall apply to all other medicinal products or combinations of medicinal products which affect the ability to drive.

Group 2:

15.2.


The competent medical authority shall give due consideration to the additional risks and dangers involved in the driving of vehicles covered by the definitions of this group.

RENAL DISORDERS

Group 1:

16.1.


Driving licences may be issued or renewed for applicants and drivers suffering from serious renal insufficiency subject to authorised medical opinion and regular medical check-ups.

Group 2:

16.2.


Save in exceptional cases duly justified by authorised medical opinion, and subject to regular medical check-ups, driving licences shall not be issued to or renewed for applicants or drivers suffering from serious and irreversible renal deficiency.

MISCELLANEOUS PROVISIONS

Group 1:

17.1.


Subject to authorised medical opinion and, if necessary, regular medical check-ups, driving licences may be issued to or renewed for applications or drivers who have had an organ transplant or an artificial implant which affects the ability to drive.

Group 2:

17.2.


The competent medical authority shall give due consideration to the additional risks and dangers involved in the driving of vehicles covered by the definition of this group.

18.


As a general rule, where applicants or drivers suffer from any disorder which is not mentioned in the preceding paragraph but is liable to be, or to result in, a functional incapacity affecting safety at the wheel, driving licences shall not be issued or renewed unless the application is supported by authorised medical opinion and, if necessary, subject to regular medical check-ups.

Цитата:
Один-два таких вопросов в fb, сразу же развернули бы разговор в конструктивное русло.
Так а ти його сам задав чи тільки красиво звізданув на форумі? Чи побоявся, що макнуть в субстанцію на зразок того, що пропускна здатність лікарень на видачу довідок 100тис чоловік на день так само як і друкарського станка посвідчень?

Автор:  Sans [ 26 янв 2017, 11:28 ]
Заголовок сообщения:  Re: Оправдание авакова по назначению Деевой

Чет я в Аннексе не нашел данных о периодичносте.

А вообще - медосмотр это хорошо, только не в наших реалиях, где нужно заплатить 25 у.е. и потратить два дня на прохождение. При этом почти все делается формально

Автор:  may [ 26 янв 2017, 13:32 ]
Заголовок сообщения:  Re: Оправдание авакова по назначению Деевой

Sergiy писал(а):
наезд на Дееву не имеет оснований

;)
Деева, хоть и дура, но умнее тебя!
Хоть догадалась пост в ФБ подшаманить и убрать про проверку знаний.
НЕТ ТАКОГО в Дерективе!!!

П.С. Хотя периодическая проверка, как показывает практика, была бы не лишней. Тут вопрос в процедуре и наших реалиях...

Автор:  may [ 26 янв 2017, 14:39 ]
Заголовок сообщения:  Re: Оправдание авакова по назначению Деевой

aphalin писал(а):
Типово ольгинський прийом - дати іноземну ссилку на многабукав в надії, що ніхто не вчитається.
Де там про перевірку знань?

Та вистачить і знання державної! ;)
Цитата:
Директива 2006/126/ЄС Європейського Парламенту і Ради
від 20 грудня 2006 року
про посвідчення водія (зі змінами)
Стаття 7
Видача, дійсність і відновлення
1. Посвідчення водія видається тільки заявникам, які:
(a) пройшли тест на навички і поведінку і теоретичний тест, та які відповідають медичним вимогам відповідно до положень додатків ІІ і ІІІ;
3. Відновлення посвідчень водія, коли їх адміністративну дійсність вичерпано, здійснюється за умови:
(a) подальшого підтвердження мінімальних стандартів фізичної і розумової придатності для керування транспортними засобами, зазначених в Додатку III щодо посвідчень водія категорій C, CE, C1, C1E, D, DE, D1, D1E, і

Держави-члени можуть під час відновлення посвідчення водія категорій AM, A, A1, A2, B, B1 і BE, вимагати обстеження на предмет дотримання стандартів фізичної і розумової придатності для керування транспортними засобами, зазначеного в Додатку III.

Тепер відчуйте різницю! ;)
Цитата:
Anastasia Deeva
Друга – Директива 2006/126/ЄС про посвідчення водія – має на меті ...
Новими нормами будуть встановлені нові строки від 5 до 15 років в залежності від категорії транспорту з метою періодичної перевірки знань та навичок, а головне відповідності здоров’я водіїв встановленим медичним та психофізичним вимогам. До речі, категорії транспорту також будуть переглянуті.


Зрозумівши з коментів лажу, фіфочка виправляє пост!
Цитата:
За вимогами Директиви нормами мають будуть встановлені нові строки від 5 до 15 років в залежності від категорії транспорту з метою періодичної перевірки відповідності здоров’я водіїв встановленим медичним та психофізичним вимогам.

Автор:  Sans [ 26 янв 2017, 23:48 ]
Заголовок сообщения:  Re: Оправдание авакова по назначению Деевой

так где она выкопала о 5-15 годах? И где эти "наши" чурки вообще взяли срок в 30 лет для кат. В, что действует сейчас?

Автор:  may [ 27 янв 2017, 08:26 ]
Заголовок сообщения:  Re: Оправдание авакова по назначению Деевой

Sans писал(а):
так где она выкопала о 5-15 годах?

З Дерективи ЄС
Цитата:
Стаття 7
Видача, дійсність і відновлення
2. (a) Починаючи з 19 січня 2013 року, посвідчення, видані державами-членами для категорій AM, A1, A2, A, B, B1 і BE матимуть адміністративну дійсність 10 років,

Держави-члени вправі подовжити термін адміністративної дійсності таких посвідчень до 15 років;

(b) починаючі з 19 січня 2013, посвідчення, видані державами-членами для категорій C, CE, C1, C1E, D, DE, D1, D1E, матимуть адміністративну дійсність 5 років;


Sans писал(а):
И где эти "наши" чурки вообще взяли срок в 30 лет для кат. В, что действует сейчас?

Віденською конвенцією про дорожній рух встановили, що з 29.03.2011 водійське посвідчення повинно мати дату закінчення дії для кожної категорії.
Наші почали замість безстрокових видавати на 50 років, потім на 30.

Автор:  alekshapovalov [ 27 янв 2017, 08:36 ]
Заголовок сообщения:  Re: Оправдание авакова по назначению Деевой

я правильно понимаю, что если водительское древнее 2000г., , то оно бессрочное и под действие этих инициатив не попадает? Пока они еще что-то не придумали конечно.

Автор:  may [ 27 янв 2017, 08:41 ]
Заголовок сообщения:  Re: Оправдание авакова по назначению Деевой

may писал(а):
Дура!

Чула дзвін, та не знає де він.
В.Криклій, начальник ГСЦ МВС
Цитата:
Опрацьовується також питання щодо підтвердження практичних та теоретичних навичок водіїв, щоправда це стосуватиметься виключно професійних категорій «С» та «D», категорії комерційного транспорту, які несуть підвищену небезпеку для учасників дорожнього руху.
Усі законодавчі ініціативи знаходяться на стадії розробки, будуть ретельно підготовлені, винесені на обговорення і лише потім введені в дію.

Іще раз відчуйте різницю
Цитата:
Новими нормами будуть встановлені нові строки від 5 до 15 років в залежності від категорії транспорту з метою періодичної перевірки знань та навичок,


П.С.

Теж чув дзвін! :D
Sergiy писал(а):
Наверное всех в google забанили.
Речь шла о перевозке опасных грузов, и эта директива именно о них.

Sergiy, знавець! ;) Так хто "звезданул с потолка"? :D

Автор:  may [ 27 янв 2017, 08:53 ]
Заголовок сообщения:  Re: Оправдание авакова по назначению Деевой

alekshapovalov писал(а):
я правильно понимаю, что если водительское древнее 2000г., , то оно бессрочное и под действие этих инициатив не попадает? Пока они еще что-то не придумали конечно.

Для України усе це взагалі-то лише рекомендації і обов’язковості не мають.
В Європі більше 100 видів посвідчень, вони поступово усе уніфікують...
Цитата:
Держави-члени вживуть заходів, щоб до 19 січня 2033 року усі посвідчення водія, які видані або перебувають в обігу, відповідали усім вимогам цієї Директиви.

Автор:  makssav [ 27 янв 2017, 13:41 ]
Заголовок сообщения:  Re: Оправдание авакова по назначению Деевой

Да, украинские в/у, которые выданы бессрочно остаются действующими. Но в ЕС их могут не признать. Если на своем авто с горем пополам вас еще могут впустить, то в аренду авто точно не дадут.

Автор:  may [ 27 янв 2017, 15:36 ]
Заголовок сообщения:  Re: Оправдание авакова по назначению Деевой

makssav писал(а):
Да, украинские в/у, которые выданы бессрочно остаются действующими. Но в ЕС их могут не признать. Если на своем авто с горем пополам вас еще могут впустить, то в аренду авто точно не дадут.

Обязательная срочность ВУ определяется Конвенцией (с 2011 года). До этого могли быть безсрочными и должны признаваться участниками этого соглашения.
Цитата:
СТАТЬЯ 43
Переходные положения
1.Договаривающиеся стороны должны выдавать национальные водительские
удостоверения в соответствии с новой редакцией приложения 6 не позднее чем через пять
лет после ее вступления в силу. Национальные водительские удостоверения, выданные в
соответствии с прежними редакциями статей 41, 43 и приложения 6 настоящей Конвенции
до истечения этого периода, признаются в течение срока их действия.

Ни таможня ни погранцы ВУ не проверяют. А дорожная полиция вообще формально может признать украинское ВУ, выданное где-то до лета 2013, недействительным. ;) По факту с пластиком траблов не бывает, с ламинатом - единичные случаи.
С прокатом песня отдельная, некоторые не дают по ламинату.

А граждан ЕС за несоответствие нововведениям могу покарать только в 2033 году.

Автор:  lartuk [ 27 янв 2017, 15:52 ]
Заголовок сообщения:  Re: Оправдание авакова по назначению Деевой

Мелко мыслите, вот как надо!
Цитата:
Чтобы управлять автотранспортным средством любой категории, удостоверение водителя ни к чему. Но люди настолько привыкли к тому, что водительские права существуют, что это всемирная практика, что даже не сомневаются в их необходимости.
Балашов
Сообщение, не относящиеся к теме
На самом деле для поддержания порядка и безопасности на дорогах вполне достаточно удостоверения личности. Вам же не требуются специальные права для посещения ресторанов, баров и кафе, хотя гражданин вполне способен там нарушить общественный порядок, разбив тарелку, напившись в хлам, не расплатившись по счёту или совершив «наезд» на кухню. Чтобы сходить в ресторан, не нужна и медицинская справка, хотя в сфере общепита это было бы актуально, как нигде.

Другой пример. Представьте, если бы образование (высшее, средне специальное или базовое школьное) не давало бы прав на работу. Насколько усложнилась бы наша жизнь, если бы каждому гражданину нужно было бы дополнительно получить специальные права на работу. Знания есть, диплом есть, а прав нет. Нужно сдать специальные дополнительные экзамены, отстоять в очереди в будний день и в рабочее время, и, если попадётся нормальный инспектор, наконец, заплатить за «корочку». Совершенно ясно, что это никому не нужная бюрократическая волокита. И цель её — усложнить людям жизнь.

Законопроект от главного сервисного центра МВД, согласно которому каждые 5-15 лет водительские права нужно будет получать заново, может иметь разные цели. Для начала, это лучший способ отвлечь людей от дурной работы власти. Чтобы люди не обсуждали причины своих низких доходов, несоразмерно высоких коммунальных платежей и всеобщей разрухи, им нужно создать ложную тему для возмущения. Также это может быть пиар ход кого-то из политиков, кто инициировал создание этого законопроекта, чтобы потом с ним публично «бороться». Идеальный метод для создания видимости бурной политической деятельности. Кроме того, если законопроект будет принят, он станет коррупционной золотой жилой для сервисных центров.

Ведь если разобраться, в Украине на 1000 жителей приходится около 200 автомобилей. А это значит, что приблизительно одна пятая часть населения страны, а это порядка 8-ми миллионов человек, будут вынуждены обновлять свои водительские права. И здесь к авторам законопроекта возникают вопросы чисто технического характера: как и без того забитые народом сервисные центры справятся с дополнительным потоком людей? Сколько потребуется дополнительных чиновников, а может, и зданий для их обслуживания?

Трудно разобраться, какие именно мотивы двигали авторами законопроекта и его лоббистами, потому что от правительства Украины в последнее время исходит очень много бреда.

Получение водительских прав — это пережиток прошлого, бюрократическая псевдозабота о безопасности общества, от которого нужно уходить. И Украина могла бы стать первой в мире страной, избавившей себя и своё население от лишних трат и суеты. Есть законодательство, согласно которому, лица, достигшие 18-тилетнего возраста, имеют право управлять автомобилями категории «В». Есть автошколы. Граждане могут получить знания самостоятельно. Этого достаточно. При введении системы «5.10» в Украине водительские права будут упразднены.

С точки зрения либертарианства, философии нового времени, государственная машина должна, в первую очередь, делать жизнь проще и комфортнее. Принцип простой — все государственные нормы и институты Украины, без которых можно обойтись, должны быть упразднены.

Автор:  may [ 27 янв 2017, 16:58 ]
Заголовок сообщения:  Re: Оправдание авакова по назначению Деевой

lartuk писал(а):
Мелко мыслите, вот как надо!
Цитата:
Чтобы управлять автотранспортным средством любой категории, удостоверение водителя ни к чему.

Нужно иметь специальное право! Но чтобы не возить с собой пластиковую карточку должна быть надёжная база водителей и связь с ней.
И он анализирует законопроект, которого ещё никто не видел. ;)
А периодический медосмотр и даже проверка знаний ещё не означает необходимость замены ВУ, хотя смена фотки на актуальную - логично. Вопрос в процедурах и стоимости!
Поживём - увидим...

Автор:  road [ 27 янв 2017, 17:00 ]
Заголовок сообщения:  Re: Оправдание авакова по назначению Деевой

makssav писал(а):
Да, украинские в/у, которые выданы бессрочно остаются действующими. Но в ЕС их могут не признать. Если на своем авто с горем пополам вас еще могут впустить, то в аренду авто точно не дадут.


Самое смешное что в США признают еще бумажные водительские права без срока годности и по ним
выдают рентованные авто. У меня даже видео есть как мы сняли тачку с такой бумажкой )))

Автор:  may [ 27 янв 2017, 18:09 ]
Заголовок сообщения:  Re: Оправдание авакова по назначению Деевой

road писал(а):
Самое смешное что в США признают еще бумажные водительские права без срока годности

Чувак когда-то комсомольський билет предъвлял и прокатило ;)
Я лично по приколу заокеанский проездной билет нашим ДАЙцам показывал, он с фоткой. Где ж они знают как там лайсенс выглядит ...
Так что проблема "недействительных" прав преувеличена, т.к. копы и не знают и сильно заморачиваться не хотят. Но! В случае ДТП (т-т-т) юристы могут навешать управление с недействительными доками ...

Страница 3 из 4 Часовой пояс: UTC + 2 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/