На сайте появился ГАИшник, который строчит довольные объемные комменты.
Собрал всех их в кучу для изучения. Источник тут -
http://roadcontrol.org.ua/node/1266(статья - ГАИ имеет право залезть под капот автомобиля только по решению суда (ВИДЕО)
Цитата:
Досмотр т. с. ГАИ проводит в порядке, предусмотренном административным законодательством Украины!!! Не морочьте людям то, чего у Вас самих нет.
Также, как в определенных случаях ДТП, хотя и имеющие некоторые схожие признаки, могут рассматриваться как в порядке уголовного (ст. 286 УК), так и в порядке административного (ст. 124 КУпАП) производства, так и досмотр може проводиться в рамках любого из перечисленных выше разделов права!
КУпАП Стаття 264. Особистий огляд і огляд речей
Особистий огляд може провадитись уповноваженими на те посадовими особами Служби безпеки України, органів внутрішніх справ, ... а у випадках, прямо передбачених законами України, також і інших органів.
Особистий огляд може провадитись уповноваженою на те особою однієї статі з оглядуваним і в присутності двох понятих тієї ж статі.
Огляд речей може провадитись уповноваженими на те посадовим особами Служби безпеки України, органів внутрішніх справ, ...а у випадках, прямо передбачених законами України, також і інших органів. ...
Огляд речей, ручної кладі, багажу, знарядь полювання і лову риби, добутої продукції, транспортних засобів та інших предметів здійснюється, як правило, у присутності особи, у власності (володінні) якої вони є. У невідкладних випадках зазначені речі, предмети може бути піддано оглядові з участю двох понятих під час
відсутності власника (володільця).
Про особистий огляд, огляд речей складається протокол або про це робиться відповідний запис у протоколі про адміністративне правопорушення або в протоколі про адміністративне затримання.
Науково-практичний коментар до Кодексу України проадміністративні правопорушення /Комзюк Калюжний Погрібний 2008р./
Огляд речей і особистий огляд належать до процесуальних заходів адміністративного припинення, що спрямовані на забезпечення можливості притягнення особи, яка скоїла адміністративний проступок, до адміністративної відповідальності. Порядок проведення особистого огляду і огляду речей регулюється цим Кодексом, Митним кодексом, законами України «Про міліцію», «Про Службу безпеки України», «Про боротьбу з корупцією», «Про оперативно-розшукову діяльність», «Про правовий режим надзвичайного стану» та іншими законами.
Огляд - це визначений законом чи іншими нормативно-правовими актами обов'язок громадян пред'явити певну річ, документи на вимогу уповноважених осіб. У випадку, коли особа добровільно не виконує вимогу посадової особи щодо огляду (відповідних речей або особистого), можливий примусовий огляд. Огляд провадиться у присутності двох понятих.
Особистий огляд здійснюється уповноваженою особою однієї статі з особою, яку оглядають, у присутності понятих тієї самої статі в приміщенні або в інших місцях, які виключають доступ сторонніх і відповідають вимогам санітарії і гігієни. Забороняється здійснювати в одному приміщенні одночасно особистий огляд кількох осіб. При проведенні особистого огляду не допускаються дії, які принижують гідність оглядуваної особи або небезпечні для її здоров'я.
Огляд речей здійснюється, як правило, у присутності особи, у власності (володінні) вони є. Однак, у невідкладних випадках можливий огляд речей за відсутності власника (володільця). Уповноважена особа має право здійснити огляд речей у випадку, якщо закінчився строк їх зберігання у камері схову, встановити власника речей не вдалося, є достатні дані вважати, що у речах є вибухові речовини, а також в прямо передбачених законом випадках. В такому разі, огляд здійснюється обов'язково за участю двох понятих. Огляд речей повинен бути обережним, не допускати їх пошкодження.
З А К О Н У К Р А Ї Н И
Про міліцію
Стаття 11. Права міліції
Міліції для виконання покладених на неї обов'язків надається право:
... 2) перевіряти у громадян при підозрі у вчиненні правопорушень документи, що посвідчують їх особу, а також інші документи, необхідні для з'ясування питання щодо додержання правил, нагляд і контроль за виконанням яких покладено на міліцію;
5) затримувати і тримати у спеціально відведених для цього приміщеннях:
осіб, підозрюваних у вчиненні злочину, обвинувачених, які переховуються від дізнання, слідства чи суду, засуджених, які ухиляються від виконання кримінального покарання, - на строки і в порядку, передбачені законом; ...
осіб, які вчинили адміністративні правопорушення, для складання протоколу або розгляду справи по суті, якщо ці питання не можуть бути вирішені на місці, - на строк до трьох годин, а у необхідних випадках для встановлення особи і з'ясування обставин правопорушення - до трьох діб з повідомленням про це письмово
прокуророві протягом 24 годин з моменту затримання;
6) проводити огляд осіб, зазначених у пункті 5 цієї статті, речей, що знаходяться при них, транспортних засобів і вилучати документи та предмети, що можуть бути речовими доказами або використані на шкоду їх здоров'ю;
Когда сотрудник ГАИ требует от водителя открыть капот, он руководствуется необходимостью проверить соответствие номеров агрегатов, т.е. убедиться в том, что
регистрационные документы, предъявляемые водителем соответствуют автомобилю, на котором водитель передвигается, и если усматриваются основания, проводит проверку автомобиля по розыскным базам данных.
Если у ИДПС есть ориентировка на розыск и задержание автомобиля, он абсолютно законно (если можете мне возразить - буду рад подискутировать) может заподозрить КАЖДОГО водителя, управляющего автомобилем аналогичной марки, модели и цвета в причастности к совершению противоправного действия (преступления, правонарушения) и в этом случае он действует четко в рамках законов, указанных мною выше! А ориентировок у каждого гаишника - как грязи (на любую модель а/м десятка два найдется).
Также смею заметить, что показывать их (ориентировки) ИДПС водителю не обязан, а должен лишь сообщить о наличии таковой. Кто считает иначе - аргументируйте, но предварительно ознакомьтесь с соответсвующими нормами Законов "О милиции", "О дор. движении" и ПДР. Тем более, что ориентировка может быть получена по каналам радио- или телефонной связи (а "свежие" ориентировки только так и передаются).
Своими советами вы, товарищи дорожные контролеры, создаете проблемы нормальным водителям, которые, попавшись грамотному и принципиальному ИДПС, наживут себе неприятности на ровном месте, если последуют Вашим "рецептам".
Вы пиарите себя, рассказывая о выиграных делах по отмене гаишных постановлений - честь Вам и хвала! Только учитывайте, что происходит это лишь потому, что у ИДПС нет желания тратить на Вас время, отстаивая свою правоту в судах.
В подразделении, где я работал, этот вопрос поставлен по другому и смею заметить 100% дел в судах было выиграно нашими сотрудниками.
Конечно публикации на Вашем сайте выгодно отличаются от всеобщего бреда, который выкладывается на различных форумах, в кометах и т. д. Но в высказываниях Ростислава присутствует значительная часть правовой демагогии, которая легко и обоснованно разметается в пух и прах. К сожалению никто еще всерьез этим не занимался. Но, поверьте Вам недолго осталось беспредельничать! Уровень грамотности сотрудников ГАИ растет, и в скором времени факты встречных судебных исков и решений по ним станут массовыми. Гетьманцев и Воротиленко - это лишь первые ласточки!
При всем моем негативном отношении, хочется поблагодарить Ростислава за то, что именно благодаря его движению, многие нерадивые сотрудники ГАИ (а такие присутствуют, как и в любом другом сообществе), которые раньше ничего изучать не хотели, теперь вынуждены это делать, что бы отстоять свою правоту.
А моим коллегам готов помочь образцами возражений против исковых заявлений по материалам, которые уже были выиграны в судах.
Всех с Новым годом! Всем удачи! Готов поспорить дальше с грамотными оппонентами, но на "быдлятину" реагировать не собираюсь. С уважением, ГАИШНИК.